Sunday, May 30, 2010

Kemeriahan Lumba Halal

Majlis Penutup

Pemenang acara Sprint Race

28 Mei, Shah Alam: PeBT & MPP Zon 14 telah melakar sejarah mengadakan program "Lumba Halal" atau perlumbaan go-kart di litar go-kart circuit Shah Alam. Program ini bertujuan menggilap bakat muda dalam dunia sukan permotoran selain memberi alternatif kepada anak muda daripada terjebak dengan lumba haram yang membahayakan.


Taklimat keselamatan daripada pihak go-kart


Program ini telah disempurnakan majlis penutupnya oleh YB Dr Siti Mariah Mahmud Ahli Parlimen Kota Raja. Beliau memaklumkan program ini sangat berguna kepada anak muda supaya memanfaatkan masa terluang dengan perkara yang berfaedah. Program ini perlu diperluaskan kepada golongan sasar yang lebih luas supaya dapat memanfaatkan segala kemudahan yang ada di Negeri Selangor.


Memerhatikan catatan masa bagi pasukan masing-masing


Program ini juga telah mendapat kerjasama yang baik daripada pihak Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) Selangor dan Sekteriat Belia Negeri Selangor (SBNS) yang sudi hadir untuk membuat pameran sepanjang program dijalankan. Semasa program ini dijalankan pihak penganjur berjaya mendaftarkan seramai 15 orang pengundi baru iaitu dikalangan belia yang layak sebagai pemilih.


Pameran daripada pihak JKJR


Format perlumbaan kali ini ialah terbahagi kepada 2 kategori iaitu Endurance Race iaitu secara berkumpulan dan Sprint Race iaitu individu. Berikut keputusan perlumbaan tersebut:



Endurance Race:

Johan : Team Malaysia
N.Johan : Team Jetron
Ketiga : Team Gastrol

Sprint Race:

Johan : Sdr Alif Omar
N. Johan : Sdr Khairul Akmal
Ketiga : Sdr Zulfariq

No comments:

Post a Comment